Google+-social linkedin-social facebook-social twitter-social

“DRY CARGO IN CONTROL”

Gecombineerde belading

Voor het verladen van droge bulkgoederen in zowel gesloten als open bulk vrachtwagens, open en gesloten bulk treinen of open en gesloten (zee)containers hebben wij een breed scala aan beladingsbalgen welke productspecifiek en afgestemd op uw wensen worden geleverd. Onderstaand geven wij u per categorie aan welke mogelijkheden er zijn voor het bepalen van uw juiste beladingsbalg. Onze beladingsbalgen kenmerken zich door een robuuste constructie, buitenliggende hijskabels, eenvoudig in gebruik en aanpasbaar voor vele gebruiksdoeleinden. Met de standaard capaciteit van 250m³/uur kunt u snel en stofvrij uw producten verladen.

Materiaal stalen delen:

Afhankelijk van de toepassing waarin de beladingsbalg wordt gebruikt kunnen wij de stalen delen uitvoeren in verschillende materialen. zo heeft u keuze uit:

  • Staal
  • Roestvast staal
  • Hardox
  • Staal met polyurethane coating

De beladingsbalgen in staal worden standaard gestraald en gepoedercoat in RAL 5010 (blauw). Op verzoek zijn andere (RAL) kleuren leverbaar.

Materiaal laadslangen en stofrok:

Afhankelijk van de toepassing waarin de beladingsbalg wordt gebruikt kunnen wij de laadslangen uitvoeren in verschillende materialen. Zo heeft u keuze uit:

  • Neoprene Hypalon
  • Kevlar
  • Polyester (ATEX en Voedingsmiddelen geschikt)

Voor de uitvoering van de laadslangen heeft u keuze uit:

  • enkelwandig, met of zonder richtbekers
  • dubbelwandig, met of zonder richtbekers

Aandrijving en bediening:

Voor de aandrijving en bediening van de beladingsbalg heeft u keuze uit:

  • handbediend (niet mogelijk bij zelfafzuigende beladingsbalg)
  • elektrisch bediend door middel van aangebouwde takelkast met hijsmotor, eindschakelaars voor hoogste- en laagste stand en slap kabelcontact

Voor de bediening en juiste werking van de beladingsbalg kan een bedieningskast worden geleverd voorzien van alle benodigde schakelingen, motorrelais en, indien van toepassing, de filtersturing met daaraan gekoppeld een handdrukdoos met vijf meter kabel voor bediening vanaf de vrachtwagen of trein.

Opties:

De beladingsbalgen kunnen geheel naar wens worden uitgevoerd. Zo heeft u keuze uit:

  • 10 m² geïntegreerd afzuigfilter met 2,2 kW ventilator
  • sluitconus met “open” stand om naval van het product te voorkomen
  • trilmotor op de onderkop om restproduct uit te laten vallen
  • testerconus met roterende of capacitieve niveautester
  • radiografische afstandbediening (i.c.m. bedieningskast)

Overige wensen en aanpassingen zijn bespreekbaar en kunnen desgewenst klantspecifiek worden voorzien.